COVID-19 Update 1.1

Geplaatst op donderdag 19 maart 2020

Beste relatie,

 

Hierbij volgt een operationele update in het kader van de recente COVID-19 virus ontwikkelingen. 

Vanwege de uitbraak van het Coronavirus zijn onze leveranciers genoodzaakt tot extra maatregelen als het gaat om bovengrondse monteursactiviteiten in het leverings- en serviceproces. Wij krijgen steeds meer berichtgevingen en maatregelen door hoe onze leveranciers in de komende uitdagende periode zullen omgaan met hun support en service. Onderstaand treft u een uiteenzetting van de leveranciers .

 

 

Fiber & EoK opleveringen

 

Leveringen

 

  • De capaciteit is door het coronavirus iets beperkter, waardoor er mogelijk her-planningen ontstaan. U wordt hier nader over geïnformeerd indien dit van toepassing is op uw verbinding. Vrijwel alle geplande glasvezel en DWDM leveringen worden landelijk opgeleverd volgens planning, met uitzondering van glasvezel Onnet en EoK verbindingen. Glasvezel Onnet en EoK verbindingen die uit de planning worden gehaald of niet ingepland kunnen worden zullen vanaf week 14 gefaseerd opnieuw in de planning worden opgenomen.
  • Leveranciers lopen tegen situaties aan, waaronder monteurs op klantlocatie die geen toegang verkrijgen en/of hun werk niet op een veilige manier kunnen uitvoeren. In dit soort omstandigheden zal de monteur vertrekken.

 

 

Service

 

  • Servicetickets worden uitsluitend nog behandeld indien er geen verbinding is bij de klant. Performance-klachten worden tot nader order niet behandeld. Herstel zal zo veel mogelijk zonder klantbezoek/fysiek contact verlopen.

 

 

Breedband opleveringen

 

  • Service tickets worden uitsluitend nog behandeld indien er geen line-sync is bij de klant. Performance klachten worden tot nader order niet behandeld. 
  • Herstel zal zonder klantbezoek/fysiek contact verlopen, dus op de hoofdverdeler of kabelverdeler. De klant wordt gebeld om te controleren of alles weer werkt en wordt zo mogelijk op afstand geholpen met aanvullende acties.
  • Indien het herstel noodzakelijk is in het ondergrondse domein dan zal dat eveneens zonder klantbezoek/fysiek contact verlopen. Voor zorginstellingen zijn speciale teams samengesteld die extra veiligheidsmaatregelen zullen nemen.
  • Voor levering betekent dit dat nieuwe opdrachten zoveel mogelijk naar een tijdstip in april gepland gaan worden. Bestaande opdrachten worden geleverd. 
  • Voor kritische leveringen kunt u uiteraard met ons in contact treden zodat wij ons best kunnen doen deze voorrang te verlenen. 

 

 

Mocht u n.a.v. dit artikel nog aanvullende vragen hebben dan kunt u ons via de reguliere manier bereiken. Wilt u telefonisch contact met ons dan zijn wij te bereiken op +31889995555.  Voor service gerelateerde issues kunt u een ticket aanmaken via support@comsave.com.

 

 

Warme Groet,

 

Team Comsave

COVID-19-Update-11 thumbnail

Comsave in het nieuws

  • geen-installatie-kosten thumbnail
    19 mrt. 2020

    Update: Geen installatie kosten vanaf 23 maart

    In deze uitdagende tijden, waarin Nederland nog nooit zoveel thuiswerkers heeft gekend als nu, vindt Comsave het van groot belang dat haar partners en diens klanten over hoge bandbreedtes kunnen beschikken, om zo min mogelijk hinder te ondervinden wanneer zij vanuit huis inloggen op het bedrijfsnetwerk. Eenmalige kosten zijn vaak een drempel en daarom hebben we besloten deze kosten te elimineren voor...

  • covid-19-update thumbnail
    16 mrt. 2020

    COVID-19 Update 1.0

    De huidige situatie is voor iedereen uitdagend onzeker. Comsave houdt, net als u, de ontwikkelingen omtrent COVID-19 nauwlettend in de gaten. Daarom hebben wij besloten een aantal maatregelen te nemen om zo op onze manier bij te dragen in het welzijn van onze medewerkers en klanten.

  • alexis-in-het-zonnetje thumbnail
    20 feb. 2020

    Alexis in het zonnetje!

    Sinds enkele maanden hebben we een nieuwe collega bij Comsave: Alexis Bron. Hij werkt voor ons als Senior Partner Manager...