VoIP blog 7: Verschillende platformen; 3CX

Geplaatst op woensdag 13 juni 2018

Installatie 3CX

 

3CX is als een applicatie, softphone, te installeren op verschillende apparaten. Het is heel simpel te downloaden voor Android en iOS via de Google Playstore en via de Appstore. Het kan zowel op Windows als op Mac gebruikt worden.

 

Doordat deze softphone op verschillende apparaten is in te stellen, kunt u 3CX gebruiken waar en wanneer je maar wilt en met welk apparaat dan ook. Op deze manier zal het werken productiever en mobieler worden voor de werknemers.

 

Hoe werkt 3CX?

 

Wanneer uw abonnement ingaat worden de profielen aangemaakt. Iedereen kan zijn / haar softphone instellen naar persoonlijke wensen. Wanneer de softphone is geïnstalleerd en ingesteld is kunnen alle gebruikers gebruik maken van de app.

 

Onderweg naar een afspraak, maar u ontvangt een zakelijke oproep? Geen probleem, wanneer u het werk verlaat kunt u simpel instellen dat oproepen doorgeschakeld worden naar uw telefoon. Geen kosten voor uw eigen rekening want alle zakelijke contacten die naar u bellen gaan over het VoIP netwerk.

 

Doorschakelen naar een van de collega’s? U kunt op het wallboard van 3CX precies zien welke collega’s al in gesprek zijn en hoeveel wachtenden er zijn. Ook kunt u zien hoe lang mensen al in de wachtrij staan.

 

Wanneer u terug wilt kijken naar de contactgeschiedenis dan geeft 3CX hier een mooi overzicht van. Daarnaast zijn ook recente handelingen te volgen. Er is ook de mogelijkheid om inzicht te krijgen in het verbruik.

 

Wat kost het gebruik van 3CX?

 

Bij 3CX wordt rekening gehouden met een vuistregel; 1 gelijktijdig gesprek per 3-4 extensies, dat zou voldoende moeten zijn in theorie. Wanneer een bedrijf dan 70 extensies zou hebben, dan zou dit bedrijf 23 gelijktijdige gesprekken kunnen hebben.


Afhankelijk van de grootte van uw bedrijf / de hoeveelheid extensies worden de kosten van het abonnement bepaald. Er zijn verschillende edities mogelijk, maar welke verschillen zijn er? Hier is een overzicht van de mogelijkheden per editie.

 

Samen met Comsave kunt u kijken naar dé oplossing voor uw bedrijf. Wilt u een vrijblijvend adviesgesprek? U kunt ons bellen op +31 (0)88 999 5555 of stuur ons een mail naar sales@comsave.com en wij zullen contact opnemen met u.

 

Lees meer in onze VoIP-serie:
 

- VoIP blog 1: Wat is VoIP eigenlijk?

- VoIP blog 2: Is VoIP beter dan Skype?

- VoIP blog 3: De voordelen van VoIP

- VoIP blog 4: VoIP op de werkvloer

- VoIP blog 5: De techniek en de installatie

- VoIP blog 6: De telefooncentrale en het telefoongesprek

- VoIP blog 8: Verschillende platformen; Xelion

- VoIP blog 9: Uw VoIP bij Comsave: wat kan u verwachten?

verschillende-platformen-3cx thumbnail

Comsave in het nieuws

  • partner-aan-het-woord-dim-it thumbnail
    woensdag 28 november 2018

    Partner Aan Het Woord: DIM-it

    Zelf vertellen we graag waarom u partner bij Comsave moet worden. Maar nog liever laten we een partner vertellen wat hij of zij aan Comsave heeft. Deze keer laten we Rolf Hoepelman van DIM-it aan het woord.

  • comsave-partner-experience-2018-fotos thumbnail
    dinsdag 27 november 2018

    Comsave Partner Experience 2018: de foto's

    Op 22 november 2018 mochten we onze partners verwelkomen op de Comsave Partner Experience 2018.

  • censureert-de-eu-youtube thumbnail
    maandag 19 november 2018

    Censureert de E.U. binnenkort YouTube?

    YouTube niet enthousiast over nieuwe E.U. copyrightwet. Censureert de E.U. onbedoeld?