VoIP blog 4: VoIP op de werkvloer

Geplaatst op woensdag 23 mei 2018

VoIP op de werkvloer
Tegenwoordig wordt VoIP steeds meer gebruikt voor zakelijke telefonie. Zoals in eerdere blogs vermeld is dit Voice over Internet Protocol en dus bellen via het internet. Wat wordt er in deze tijd nog gedaan onafhankelijk van het internet? Niet veel meer, maar het gebruik maken van VoIP wordt daardoor ook steeds leuker. Er zijn steeds meer mogelijkheden en met VoIP bellen gaat niet alleen over de telefoon maar kan op het apparaat waar u mee wilt bellen. Of dit nou de computer is, uw smartphone of uw tablet, het maakt niet uit want dit is allemaal mogelijk.
 

VoIP apps & software?
Ja, VoIP is makkelijk te gebruiken dankzij allerlei applicaties / programma’s. Deze apps zijn in te stellen op verschillende apparaten en geven je bijvoorbeeld een overzicht van al je activiteiten en verbruik.

Nemen we als voorbeeld dit dashboard. We zien hier statistieken van het verbruik, maar ook de status van de IP server. Verder kunt u ook inzicht krijgen in technische gegevens zoals de beschikbare telefoons op uw VoIP netwerk, maar ook geplande activiteiten, dus u heeft de mogelijkheid om uw agenda erin te zetten.
 

VoIP telefonie platform

 

Daarnaast heeft u ook een ‘wallboard’ die alle telefonische gegevens toont. Op het moment dat u in gesprek bent kunt u zien hoeveel wachtenden er zijn, hoelang ze in de wacht staan, hoe lang u al in gesprek bent, hoeveel van uw collega’s in gesprek zijn enzovoort. Dit helpt u en uw collega’s ook beter in de gaten te houden hoe efficiënt er gewerkt wordt.

 

 

3CX VoIP Telefonie

 

Er is ook de mogelijkheid om groepsgesprekken te houden. Dit kan met uw pc, al heeft u dan natuurlijk wel een webcam nodig en een headset of oordopjes, maar ook via uw tablet of smartphone kunt u deelnemen aan deze telefonische vergadering. Tijdens zo’n gesprek kunt u ook zien welke andere personen deelnemen en het toevoegen van nieuwe deelnemers is ook mogelijk. Handig voor zakelijke meetings wanneer niet iedereen op hetzelfde moment in dezelfde ruimte te krijgen is, en dat gebeurt steeds vaker.

 

VoIP bellen groep call video gesprek

 

Één volledig online platform om alle toestellen te registreren
Een nieuwe collega, een nieuw bureau en een nieuwe telefoon? Online kunt u via dit platform een nieuw toestel makkelijk en snel toevoegen en registreren zonder dat u daar hulp bij nodig heeft. Log online in op de Server Manager en kies in het menu wat u wilt “managen”. U kunt tal van instellingen aanpassen, activiteitenlogs zien, telefonische wachtrijen bekijken, een digitale receptionist instellen, enzoverder.
 

 

VoIPserver telefoon registratie

 

Chatten en bellen met collega’s
Contacten en relaties kunt u in het adresboek van de app vinden en u kan meteen ook zien wie online zijn. Zeker weten of iemand bereikbaar is? Klik de contactpersoon aan en u kunt meteen een berichtje sturen en bellen. Vergelijkbaar aan Whatsapp als het gaat om bruikbaarheid, maar dan zakelijk, stabiel en over de internetverbinding van het werk. Zowel audio oproepen als videogesprekken zijn mogelijk. Via de softphone een vergadering houden? Dat is eenvoudig te doen door een groepsconversatie op te starten.

 

 

VoIP bellen en chatten

 

We kunnen concluderen dat VoIP echt wel de toekomst van de zakelijke telefonie is. U kunt online alles instellen naar de smaak en behoeftes die uw bedrijf heeft. Elke telefoon is geregistreerd, en dus ook elke werknemer. Dit zorgt ervoor dat de werknemer erg makkelijk voicemails kan beluisteren online, chatten, video-vergaderingen organiseren en ga zo maar door.


U als werkgever kunt dan weer op elk moment van de dag monitoren hoeveel toestellen u in gebruik heeft, hoeveel data er verbruikt wordt, hoe efficiënt telefoontjes worden afgehandeld en indien nodig kunt u eenvoudig gesprekken herbeluisteren.

Bellen over een VoIP-platform is dus dé manier om de telefonie op uw werkvloer te vereenvoudigen, kosten te besparen én de workflow te optimaliseren. Wat wilt u nog meer?
 

Wilt u meer weten over hoe u VoIP handig kunt inzetten in uw bedrijf? Neem dan even contact met ons op via +31 (0)88 999 5555 of stuur ons een e-mail naar sales@comsave.com en wij doen de rest.
 

Lees meer in onze VoIP-serie:
 

- VoIP blog 1: Wat is VoIP eigenlijk?

- VoIP blog 2: Is VoIP beter dan Skype?

- VoIP blog 3: De voordelen van VoIP

- VoIP blog 5: De techniek en de installatie

- VoIP blog 6: De telefooncentrale en het telefoongesprek

- VoIP blog 7: Verschillende platformen; 3CX

- VoIP blog 8: Verschillende platformen; Xelion

- VoIP blog 9: Uw VoIP bij Comsave: wat kan u verwachten?

voip-op-de-werkvloer thumbnail

Comsave in het nieuws

  • partner-aan-het-woord-dim-it thumbnail
    woensdag 28 november 2018

    Partner Aan Het Woord: DIM-it

    Zelf vertellen we graag waarom u partner bij Comsave moet worden. Maar nog liever laten we een partner vertellen wat hij of zij aan Comsave heeft. Deze keer laten we Rolf Hoepelman van DIM-it aan het woord.

  • comsave-partner-experience-2018-fotos thumbnail
    dinsdag 27 november 2018

    Comsave Partner Experience 2018: de foto's

    Op 22 november 2018 mochten we onze partners verwelkomen op de Comsave Partner Experience 2018.

  • censureert-de-eu-youtube thumbnail
    maandag 19 november 2018

    Censureert de E.U. binnenkort YouTube?

    YouTube niet enthousiast over nieuwe E.U. copyrightwet. Censureert de E.U. onbedoeld?